Wednesday, April 14, 2010

Jahuvaba shokolaadi kook


Kuna selles koogis jahu ei ole, siis sobib see ka inimestele, kes jahu süüa ei saa.

Retsept on pärit 1997. aasta Gourmet ajakirjast. Originaalretsepti järgi saab teha 20 cm läbimõõduga koogi.

Kuna minul juhtub olema 23 cm läbimõõduga vorm, siis olen ise kasutanud mugandatud retsepti, millele olen lisanud ka vanilje. Olen seda kooki teinud mitmel korral ja tegemiste käigus natuke muutnud ka juhiseid.

20 cm läbimõõduga kook
  • 110 g tumedat shokolaadi
  • 110 g võid
  • 180 ml suhkrut
  • 3 muna
  • 120 ml kakaopulbrit

23 cm läbimõõduga kook

  • 160 g tumedat shokolaadi
  • 160 g võid
  • 240 ml suhkrut
  • 5 muna
  • 180 ml kakaopulbrit
  • 1 tl vaniljet

Kuumuta ahi 190 kraadile. Määri küpsetuspaberiga kaetud koogivorm võiga.

Sulata shokolaad ja või madalal temperatuuril. Sega juurde kakaopulber.

Vahusta munad suhkruga. Lisa vanilje. Lisa shokolaadisegu muna segule ja sega õrnalt.

Vala tainas koogivormi. Küpseta umbes 25 minutit. Lase koogil jahtuda.

Peale võib raputada kakaopulbrit. Mina olen tavaliselt serveerinud kooki värskete marjade ja jäätisega.

No comments:

Post a Comment